dimecres, 11 d’agost del 2010

Etapa 2-Larrasoaña-Cizur Menor

etapa 2 Dimecres, 11 d'agost de 2010
Larrasoaña  - Cizur Menor/Zizur Txikia 20 Km.
Vam sortir de Larrasoaña, per estalviar-nos una bona pujada, aquest dia  també si van apuntar els nostres amics de Madrid i Osca, vam seguir la carretera uns 2 o 3 Km. fins trobar un pont d'obra moderna que trobem a l'esquerra i desprès a uns 300m. a la dreta trobem la continuació del nostre camí, ara ja per dins d'un bosc de pins seguint la riba esquerra del riu Arga.
Trobem els petits pobles de Zuriain i Irotz a on a la sortida d'aquest últim travessem el pont romànic de Iturgaiz direcció a Zabaldika.
I a partir d'aquí seguirem per una pista ampla amb un desnivell més alt, seguint pel costat esquerra la carretera que porta a Pamplona, lloc on observem unes botes penjades del cable d'unes torres de llum que ens va semblar curiós i desprès un accident de trànsit.
Seguim fins trobar el pont medieval de la Trinitat sobre el riu Ulzama, magnífic, històric i monumental llindar de la Basílica de la Trinidad de Arre, que dona pas a Villava-Atarrabia.
A Villava només tenim que anar seguint les fletxes grogues de la Calle Mayor fins una rotonda que enllaça amb Burlada, a on tenim que continuar travessant carrers per la interminable avinguda fins trobar el Pont romànic de la Magdalena sobre el riu Arga.
Que ens dona pas a la ciutat monumental de la  Pamplona romana emmurallada, trobant l'arc del Portal de França o de Zumalacàrregui (un general de l'època.), per seguir caminant pels antranyables carrers del centre per on corren els Toros per San Fermin, la calle estafeta, etc., ara plena de centenars de turistes.
Anem seguint les fletxes grogues que ens porten afora de la Ciutadella per travessar el modern Campus, per a on tenim que fer una aturada per revisar els meus peus, m'avia sortit una butllofa entre la planta del peu i els dits i a la Marga també del dia abans portava dues butllofes més, però tot i així seguim i més avall trobem l'edifici històric de la Universidad de Navarra a on anem a segellar les nostres credencials.
Continuem travessant el Pont medieval de Azella, que ens treu de la ciutat per trobar la pujada cap a Zizur Menor, un poble dormitori amb un agrupat i reduït conjunt històric, l'església de San Miguel antic Monestir de l'ordre de San Juan de Jerusalen S.XII de la Cruz de Malta, que al mateix temps fa d'alberg, i l'església Parroquial de San Emeterio i San Celedonio del S.XII que visitarem a la tarda.
De moment arribem a l'alberg privat Maribel Roncal 8€ cada un, lloc on som rebuts per ella mateixa, i que un cop acomodats i dutxats, ens ajuda i ensenya a curar-nos els peus i tractar adequadament les trekking, perquè no ens facin mal als peus.
Desprès anem a dinar al Asador El Tremendo, davant mateix de la plaça, on vam passar una estança molt agradable.
L'alberg té un impressionant jardí que dona molta pau a on sopem, pa amb tomàquet amanida i embotits (que hem comprat en un súper), a la fresca del vespre.