dijous, 12 d’agost del 2010

Etapa 3- Zizur Menor - Puente La Reina

Etapa-3 Dijous 12 d'agost de 2010
ZIZUR MENOR-PUENTE LA REINA/GARES 19 Km.
Avui sortim de Zizur Menor travessant l'urbanització de Zizur Mayor, el camí continua entre camps de cereals i girasols des d'on veiem sortir el sol, vaig fer unes fotos guapissimes i vam anar pujant  suaument fins arribar a Zariquiegui, pel camí vaig trobar endrines i les vam provar, travessem el poble i fem fotos del centre històric, el camino sempre passa pel centre dels pobles i ciutats, la plaça gran, amb l'església i el carrer major que l'atravessa, això fa que per petit que sigui, sempre hi tens alguna imatge o detall curiós, els peregrins mai ens separem ni allunyem gaire del nostre camí de fletxes grogues, depenent de la urgència o necessitat, durant al recorregut de l'etapa, perquè anem carregats i cansats.
Continuem ara si, cada vegada encarant una pujada més vertical, que ens prenem tranquil·lament per anar pujant fins flanquejar durant una bona estona per sota mateix els molins eòlics arrenglerats al cim de la carena, que aquest dia estaven mig ocults entre la boira, amb unes vistes fantàstiques dels camps i els poblets petits dels voltants fins arribar a dalt de tot.
El Alto del Perdón, a on ens vam trobar una escultura monument al peregri de ferro representant a 14 peregrins de tamany natural amb els seus caballs i ases caminant direcció a Santiago amb la llegenda.

"Donde se cruza el camino del viento con el de las estrellas".
Fem fotos i passem pel costat d'una furgoneta que venia entrepans i begudes,  però decidim esmorzar al següent poble i darrere d'ell i havia un cotxe de la Guardia Civil custodiant el pas pels peregrins.
Vam continuar per una forta pendent pedregosa de còdols grans que és el que més mal ens va fer als peus de tota la jornada, seguida de un pista de terra més amable fins arribar a Uterga, en total han sigut més de 3,5Km. de baixada que ens a deixat els peus destrossats, aquí esmorzem, aquesta vegada em vaig equivocar intentant fer-ho millor, si voleu un consell esmorzeu al Alto del Perdon, perquè fins aquí no trobareu res i és fa massa llarg.
Al entrar a Muruzabal vaig observar una pilota de verd a sobre de les branques d'uns ametlles vells i mira per on era vesc, no l'havia vist mai al natural, sabia que era una planta parasitària d'altres, però me l'imaginava per sobre les copes d'arbres d'un bosc atapeït i fosc, allà mateix un avi del poble em va comentar que vénen de Portugal a recol·lectar-lo, i que el posen per capes en caixes tapat amb paper de diari per portar a vendre a Catalunya.
Continuem direcció a Óbanos creuant l'autovia per un túnel i superar una bona pujada encimentada amb la vieira de llautó al mig que ens acompanya fins el poble de Óbanos, a on fem unes quantes fotos i continuem amb més pressa ara ja per la proximitat i el cansament per arribar a Puente la Reina/Gares.
Al que trobem primer quan arribem és el alberg Jakue privat, a on ens quedem en una habitació doble amb bany i TV per 36€ i dinem en un autoservei del mateix complex amb mol poca varietat.
Un consell, no cal que busqueu el menú del peregrino per 11€ ensenyant les credencials, perquè és el que val en qualsevol Bar-Restaurant a prop del camí.
A la tarda anem a dona una volta i el primer que trobem és el albergue de peregrinos de los padres reparadores, desprès arribem al conjunt històric medieval a canto i canto de la Calle Mayor fins arribar al final al famós pont sobre el riu Arga, puente la reina dedicat a l'esposa i fet construir per Sancho el Mayor en el segle XI, val molt la pena de visitar és un dels pobles que m'ha agradat molt, tornem de voltar cap al nostre alberg i el seu davant a la carretera és troba el monument a la unió dels cami catalano-aragones amb el francès amb un rètol gravat que hi diu:
"Y DESDE AQUI TODOS LOS CAMINOS A SANTIAGO SE HACEN UNO"