divendres, 13 d’agost del 2010

Etapa 4 - Puente La Reina - Estella

Etapa-4 Divendres 13 d'agost de 2010
Sortim de Puente la Reina travessant per última vegada el pont dels peregrins per anar seguint les senyals grogues per una bona pujada, per la que se'ns fa de dia i desprès de vorejar uns quants camps de cereals arribem a Mañeru, pel qual passem pel centre i fem unes fotos i sense descans seguim paral·lels a l'autovia de Pamplona per camins de terra fins Ciriaqui/Ziriaqui a on parem a esmorzar, ja hem recorregut 8,100Km. des de que hem sortit, i ara ja tenim gana!
Normalment abans de sortir vigilem a la guia del camino, que trobem algun poble als més o menys 8 o 10 Km. desprès de haver sortit per esmorzar, un bon entrepà i refrescos amb cafè, per acumular energia i carregar piles, perquè del cert del tot no saps ven bé que hi trobaràs més endavant fins el destí del dia.
Continuem i a partir d'aquí anem caminant per una via romana i els seus pons amb més de 2 mil anys d'historia,¿ a que si tu pensas bé fa fredor? hi es que tu estàs trapitxant el mateix camí que altres des de fa 2 mil anys, això si, el mal estat del empedrat del camí el  fa incòmoda de caminar.
En el paisatge ja es van barrejant camps de cereals, ceps i oliveres fins trobar un pas per sota la carretera que segueix amb una suau pujadeta fins arribar a Lorka, que travessem pel mig dels seus edificis històrics pel carrer principal i seguim per les pistes per la "Cañada Real de Tauste a Urbasa-Andía", entre mig de camps fins trobar el pont medieval sobre el riu Iranzu amb la seva diversa flora fluvial, molt bonica que obre el pas a Villatuerta, que recorrem pel seu carrer principal i travessem.
Desprès trobem l'ermita de San Miquel del S. X o XI i més tard una pasarel·la de fusta pel que travessem el rio Ega,  seguim pel costat esquerra del riu, i observem explotacions agrícoles i ramaderes amb rucs i cavalls i comencem a veure de lluny al que sembla una caserna a les afores de Estella.
Anem aproximant-nos i trobem una font amb tot de motius del peregrí, seguit d'un temple romànic-gòtic del Santo Sepulcro al que és la rúa de los Curtidores, i just al costat esquerra veiem el Albergue Hospital de Peregrinos de Estella davant el pont romànic sobre el riu Ega.
En aquest alberg també i estem molt bé, éstem davant del Museo del Carlismo i és el carrer històric i comercial de Estella, és un poble bastant gran dels que em visitat amb un conjunt històric també molt important.
A l'hora de dinar anem a trobar un Bar-Restaurant que ens han recomanat i vam arribar al mateix temps que un altre matrimoni amb un nen,  i com estava molt ple ens van convidar a compartir taula junts cosa que vam consentir i vam fer, desprès de les presentacions i una bona xarrada resulta que ella és P.A.S.( personal d'administració i serveis) de la Universitat de Castelló i ell P.D.I.( personal docent e investigador), quines casualitats! perquè jo soc P.A.S!, ens despedim hi anem a fer una becaina a l'alberg i desprès a fer de guiris, amb xancletes!!!