diumenge, 17 d’abril del 2011

Semana Santa- La tornada al camino

Ja fa dies que anàvem donant-li voltes de com afrontar la continuació del camino a partir de Carrión de los Condes, ja que les properes 6 o 7 etapes seran molt dures de fer a l’estiu, a més, tot el que venia era molt pla, repetitiu i sec, així doncs, vam decidir fer-ho per Setmana Santa, i així vam planejar les 6 futures etapes, amb ganes de poder dir un cop més "buen camino".
Al dia 16 d'abril anem a Rabanal del Camino i vam anar des de casa amb el nostre cotxe, tot un passeig entre paratges coneguts, per Email i telefon ja havia encarregat les lliteres a l’albergue "La Senda" (7€ c/u.), vam deixar el nostre cotxe aparcat al seu costat i un vei per un mòdic preu ens va portar el dia següent fins Astorga.
Dia 17 d'Abril dia de viatger i situació arribem a l’ estació d'autobusus d'Astorga, a les 11:50 sortia un autocar de l’empresa del camino Alsa fins a "León", com era molt aviat, vam anar a voltar una mica i encara vam coincidir amb el pas de la Semana Santa de diumenge de rams, del que vaig gravar dues seqüències i vaig fer diverses fotos.
També vam visitar per fora la Catedral de Santa María de Astorga perquè com sempre, estava tancada i vam postposar la seva visita per quant tornéssim de peregrins.
I tambè vam tindre temps de donar una volta pels jardins i voltants del Palacio Episcopal de Gaudi seu del Museo de los Caminos, fins que per fi, se’ns va fer l’hora d’anar a buscar les motxilles a consigna i agafar el bus cap a León.
A les 11:50 en punt vam sortir i més o menys a les 13:00 estàvem ja a León, vam mirar la nostre situació en vers la ciutat i estàvem al costat del riu Arlanzón i bastant lluny del barri “húmedo”, com per anar passejant les motxilles, així que vam decidir quedar-nos a pasar el temps assentats, observant i prou, al voltant de les dues vam anar a dinar al restaurant Parada de Postas dintre de la mateixa estació, vam dinar molt bé amb vistes al carrer, que era molt xafarder, observant les diverses i curioses activitats d’alguns visitants i locals.
A les 15:15 en punt sortim direcció a Carrión de los Condes, parant a molts poblets, els més importants de cada zona.
Al voltant de les 18:00 vam arribar a lloc, davant d’un bar a on aprofitem per fer una cerveseta, fumar o anar al WC., abans de continuar direcció a Bilbao.
Nosaltres anem a buscar l’alberg Espiritu Santo de les “Hijas de la Caridad de San Vicente de Paul” (5€ c/u), per anar a dormir i es el mateix al que van estar l' Emili i la Pilar a l’estiu .
Aquest modest alberg no li falta cap detall a l’hora de dutxar-te o anar al lavabo, amb unes sales amb noms com Àsia, Amèrica, Àfrica, Europa i d’uns 14 llits, senzilles, netes i sòbries, en la que vaig compartir amb tot de dones.
També té una sala amb cuina, menjador i un ordinador i ,a fora, un bon pati encimentat amb una imatge de Nuestra Senyora de Lourdes.
Un cop allotjats i dutxats anem a donar un vol per recordar les caminades de l’estiu anterior i vam tornar a creuar el fantàstic pont sobre el riu Pisuerga o Nubis com anomenàven el romans.
I visitar al Monasterio de San Zoilo, que avui dia es un hotel  i  la Calzada de Piedra, desprès anem a prendre quelcom a la plaça on es troba l’Ajuntament i ja cap a les 20:30 anem a fer un entrepà molt guarru amb un lloc en el que també ens era familiar.
L’entrepà un per cada un constava de pa rodó de viena amb una hamburguesa, bacó, ceba, tomàquet, formatge i un ou ferrat, que al mossegar va esclatar i començar a regalimar per totes les vessants de l’entrepa, la boca i els dits, ja us ho havia dit, tot una guarrada però que bons, acompanyat amb unes cerveses aixó si sense alcohol i a quarts de deu ja estavem al llit, amb les motxilles a punt per començar un cop més la nostre aventura com a peregrins.